Tytuł projektu:
Innowacyjne rozwiązanie umożliwiające realizację badań defektoskopowych szyn przy prędkości od 60km/h do 120 km/h


Umowa:
BRIK2/013/2022

Czas realizacji:
2023-02-01 / 2026-01-31

Konsorcjum:
Uczestnik konsorcjum - partner

Sponsor:
NCBiR / Przemysł: PKP Linie Kolejowe S.A.

Typ:
BRIK2

Konkurs:
Badania i Rozwój Infrastruktury Kolejowej


Lista wykonawców:
1 prof. dr hab. inż.Zbigniew Ranachowski
kierownik

Streszczenie:
W ramach projektu zespół z IPPT PAN przeprowadzi symulacje propagacji wiązek ultradźwiękowych i badania na stanowisku modelowym w kierunku określenia optymalnych warunków pracy głowic ultradźwiękowych przeznaczonych do diagnostyki wad w szynach kolejowych w warunkach pracy z pozycji w wózku trakcyjnym wagonu diagnostycznego poruszającego się z prędkością w zakresie od 60 do 120 km/h. Badania będą prowadzone na stanowisku modelowym przygotowanym w Instytucie Kolejnictwa. Wynikiem projektu ma być prototypowy zestaw diagnostyczny do instalacji w wagonie pomiarowym wykonany przy udziale komercyjnej firmy ULTRA SA.