Tytuł projektu: Innowacyjne rozwiązanie umożliwiające realizację badań defektoskopowych szyn przy prędkości od 60km/h do 120 km/h |
Umowa:
BRIK2/013/2022
Czas realizacji:
2023-02-01 / 2026-01-31
Konsorcjum:
Uczestnik konsorcjum - partner
Sponsor:
NCBiR/PKP Linie Kolejowe S.A.
Typ:
BRIK2
Konkurs:
Badania i Rozwój Infrastruktury Kolejowej
Lista wykonawców:
1 | prof. dr hab. inż. | Zbigniew Ranachowski♦ |
♦ kierownik |
Streszczenie:
W ramach projektu zespół z IPPT PAN przeprowadzi symulacje propagacji wiązek ultradźwiękowych i badania na stanowisku modelowym w kierunku określenia optymalnych warunków pracy głowic ultradźwiękowych przeznaczonych do diagnostyki wad w szynach kolejowych w warunkach pracy z pozycji w wózku trakcyjnym wagonu diagnostycznego poruszającego się z prędkością w zakresie od 60 do 120 km/h. Badania będą prowadzone na stanowisku modelowym przygotowanym w Instytucie Kolejnictwa. Wynikiem projektu ma być prototypowy zestaw diagnostyczny do instalacji w wagonie pomiarowym wykonany przy udziale komercyjnej firmy ULTRA SA.