dr inż. Dariusz Wiącek |
Doktorat
2001 | Monitorowanie, ocena i przewidywanie rozwoju zniszczeń w budynkach historycznych
| 560 |
Lista rozdziałów w ostatnich monografiach
1. 361 | Kołakowski P., Pawłowski P., Sala D.♦, Sekuła K.♦, Świercz A., Wiącek D., Wójcicki P., Monitorowanie obciążeń i stanu technicznego konstrukcji mostowych, rozdział: Dynamiczna waga kolejowa, IPPT Reports on Fundamental Technological Research, pp.55-84, 2014 | |
2. 360 | Sekuła K.♦, Pawłowski P., Sala D.♦, Kołakowski P., Świercz A., Wiącek D., Monitorowanie obciążeń i stanu technicznego konstrukcji mostowych, rozdział: Dynamiczna waga drogowa, IPPT Reports on Fundamental Technological Research, pp.21-54, 2014 | |
3. 362 | Kołakowski P., Mróz A.♦, Orłowska A., Pawłowski P., Sala D.♦, Sekuła K.♦, Świercz A., Wiącek D., Wójcicki P., Monitorowanie obciążeń i stanu technicznego konstrukcji mostowych, rozdział: System monitorowania stalowego mostu kolejowego, IPPT Reports on Fundamental Technological Research, pp.85-108, 2014 |
Prace konferencyjne
1. | Holnicki-Szulc J., Faraj R., Graczykowski C., Mikułowski G., Pawłowski P., Świercz A., Wołejsza Z., Knap L.♦, Sekuła K.♦, Wiącek D., ADAPTIVE AIRBAG SYSTEMS FOR PROTECTION OF GENERAL AVIATION, AeroBest 2023, II ECCOMAS Thematic Conference on Multidisciplinary Design Optimization of Aerospace Systems, 2023-07-19/07-21, Lisbon (PT), pp.173-183, 2023 Streszczenie: The contribution describes three innovative external airbag systems developed by the Słowa kluczowe: External airbags, adaptive system, emergency landing, human safety Afiliacje autorów:
|
Abstrakty konferencyjne
1. | Wiącek D., Sekuła K., Biczyk J.♦, Mróz A., Gołębiowski J.♦, Wiszowaty R., Badania Eksperymentalne Modelu Kompozytowego Podwozia Lotniczego, Kompozyty 2024, XXI Konferencja Naukowo-Techniczna: Polimery i Kompozyty Konstrukcyjne, 2024-10-22/10-25, Wisła (PL), pp.84-84, 2024 Streszczenie: Kompozytowe podwozie samolotu Skyleader GP ONE poddane zostało obciążeniom symulującym warunki przyziemienia podczas lądowania samolotu, a także próbie niszczącej. Zweryfikowano możliwość wskazania lokalizacji obszarów maksymalnej koncentracji naprężeń zredukowanych przy zastosowaniu uproszczonego modelowania, wykonanego przy założeniu izotropowości materiału podwozia. Do przeprowadzenia testów laboratoryjnych posłużyło unikalne stanowisko z wieżą zrzutową, posiadające pionowy i poziomy układ łożysk liniowych. Słowa kluczowe: zrzutownik, podwozie samolotu ultralekkiego, model izotropowy Afiliacje autorów:
| |||||||||||||||||||
2. | Wiącek D.♦, Sekuła K.♦, Holnicki-Szulc J., Knap L.♦, Semi-Active Interface (SAI) Technique for Adaptive Impact Absorption (AIA), SolMech 2024, 43rd Solid Mechanics Conference, 2024-09-16/09-18, Wrocław (PL), pp.1-1, 2024 Streszczenie: The problem of safe, impact loads absorption is present in a wide class of applications, and particularly where direction of the object's movement is well-defined, for example: precise docking systems, rail car buffers or landing gear shock absorbers. In those applications the objective is to absorb gradually impact energy, minimizing the deceleration peak. For safety reasons, the class of drop-caps (eg. in delivery business) or bigger airdrops from airplanes or from stratospheric airships (space debris) becomes a challenge for next decades. However, knowing the dropping mass and estimating the touchdown velocity, our SAI shock-absorbers (cf. [1]) made of multi-layered, "delaminable" panels, can be adapted to the expected impact. Therefore, let us concentrate on the SAI concept based on the following steps: -- design a multi-layer structure capable of semi-active "delamination" control along the contact infrastructure (slipping lines). -- apply an actuator realizing the on/off type of semi-active control for slipping lines' activation, playing the role of structural clutch (cf. the actuator in the so-called PAR vibration suppression technique, [2-3]), -- apply various characteristics for the contact interfaces (friction coefficient), -- apply various control strategies for the slipping lines activation (and releasing of the pre-stress effect), depend on the case study and identified on-line impact parameters. The effectiveness of the proposed, adaptive approach to impact absorption (so-called Depress Dampers) will be compared versus traditional shock-absorbers, based on passive honeycomb panels (cf. also adaptive pneumatic shock-absorber concept). Afiliacje autorów:
|